Pozitiva i negativa obchodních vizitek

I v dnešní digitalizované době si obyčejné papírové vizitky stále drží pomyslné místo na businessovém poli. Taková papírová vizitka s profesionálním designem, který koresponduje s myšlenkou a identitou společnosti, totiž často dokáže víc než několik webových stránek dohromady.Žena s vizitkou
 
Při návrhu vizitek buďte kreativní, generické návrhy mohou velmi snadno splynout s ostatními firmami a vizitky ztrácí svůj hlavní účel – zaujmout. Do designu vizitek se proto vyplatí investovat, jelikož vynaložené peníze se vám několikanásobně vrátí. Pokud jste navíc představitelem významné firmy, jen těžko budete působit prestižním dojmem s obyčejnou katalogovou vizitkou bez nápadu.
 
Čitelná vizitka=půlka úspěchu
Na vizitce by mělo být vše přehledně a na první pohled vidět. Zapomeňte proto na všechny ozdobné fonty, které sice vypadají na první pohled hezky, ale klient bude jejich význam hodinu luštit. Vždy proto volte jednoduché písmo s dostatečnou velikostí, které bude dobře čitelné. Barvy písma by měly být vždy v kontrastu s pokladovou barvou vizitky.
 
Rozvržení
Zamyslete se i nad samotným rozvržením vizitky, kdy velikost volte ve standartním rozměru, který se snadno vejde do náprsní kapsy. Záměrně se vyhýbejte speciálním tvarům, které sice na oko působí efektně, ale klientům se špatně skladují. Využít můžete i zadní stranu vizitky kdy, pokud obchodujte například i se zahraničním trhem, může být z druhé strany text natištěný v anglickém jazyce. Pokud se zaměřujete pouze na český trh, nechte zadní stranu bílou, kde v případě potřeby můžete doplnit důležité informace.Vizitky na stole
 
Kontakt
Na papírovou vizitku vždy umístěte hned několik možností, jak vás může klient v případě potřeby kontaktovat. Absolutní základ je alespoň e-mailová adresa a mobilní telefon, přidat můžete i webové stránky. Naopak se vyhněte kontaktu na sociální sítě, nepůsobí to příliš profesionálním dojmem. Na vizitku neuvádějte ani fax, který už dnes skoro nikdo nepoužívá.