Někdy je to už od, jindy až

Možná už jste si toho také všimli. A pokud snad ne, pak určitě jenom proto, že se vás něco takového netýkalo a proto jste to jenom přelétli pohledem, šlo vám to jedním uchem dovnitř a druhým ven, případně takový leták putoval rychlostí blesku do koše.
Ale pokud se na to na chvilku pro změnu zaměříte, uvidíte, že vám nelžu.sto procent na tabuli.jpg

  • Když člověku nabízejí, že mu něco dají, dejme tomu peníze, zásadně se používá slovo AŽ. Dotyčný dostane až tak velký úrok, až tak velkou slevu, až tak velký bonus, až tak velké zvýhodnění. Případně mu budou ono zvýhodnění dávat až tak dlouhou dobu, až tak a tak dlouho bude mít nějakou výhodu proti ostatním. Výhodu, která vlastně ani nemusí být výhodou, ale to je teď jedno.
  • Když pak po člověku nějaké peníze nebo něco podobného chtějí, používá se naopak zásadně UŽ OD. Když si chce něco koupit, zaplatí za to už od tolika a tolika peněz, když mu nabízejí půjčku, pak výhradně už od takových a takových úroků a poplatků. „Už od“ se pořizuje zboží stejně jako něco na splátky nebo třeba i nějaké služby.

A co mají UŽ OD a AŽ společného? To, že jenom lákají potenciální zákazníky, klienty, odběratele, spolupracovníky, žadatele a další lidi, kteří by možná mohli mít zájem. Nalákají je a pak v naprosté většině případů zklamou. Protože se tak nějak „zapomíná“ na to, že aby to měl člověk už od nebo až, musí splnit nějaké podmínky, které onu nabídku zase znevýhodňují, takže nula od nuly pošla. Takzvaně se zapomíná uvést, že to, co člověk ušetří na jedné straně, zaplatí přeplatkem na straně druhé, že to, co mu někde poskytnou, musí jinde vynahradit. Protože ten, kdo už od a až nabízí, nechce být škodný.padesát procent.jpg
Už dávno to spousta lidí prokoukla, ale stejně se to děje zas a znovu. Pořád se lidem nabízejí různé pochybné výhody začínající slovy už od a až. Protože i když je to mnohým lidem známo, vždycky se někdo nachytá. Přijde si pro to už od anebo až, a když mu to nakonec nenabídnou nebo nabídnou s nepříznivými dodatky, stejně to vezme. Když už tam je, přece neodejde s prázdnou.
Ale s prázdnou bychom odcházet měli. Aby ta klamavá už od a až zmizela. A aby se začalo jednat se zákazníky férově.